Tuesday, June 5, 2012

Her suskunluk bir iç kanamasıdır ilişkilerde

"Her suskunluk bir iç kanamasıdır ilişkilerde..." diyor Murathan Mungan bir şiirinde. Çok etkilendim. Anlamlı ve vurucu.. Paylaşayım bunu dedim, benim gibi etkilensin insanlar :P
O da ne Kadir abinin hayali (Kadir Güleç )çıktı dikildi karşıma gülümseyerek, şu güneşli Pazar gününü romantik duygu ve düşüncelerle geçirme içgüdümün önünde elindeki kırmızı DUR işaretini salladı gülümseyerek.. Bir küçük sorunu var bu cümlenin, yanlış. “Her” yerine “bazı” olmalı..

Ah bu mantık, ah bu mantık..hem kızıyorum kendisine hem de öyle minnettarım ki, bana alternatif tüm (düzeltiyorum bazı) kapıları açan sorgulamayı ve şüpheyi ögrettigi için. At gözlükleriyle yürümeye her kalktığımda şamarı yapıştırıyor gözlüğümün üstüne. Mekanik görünse de aslında çok bilge ve sevecen birşey bu mantık.

Bazı suskunluklar vardır ki ilişkilerde, insanların kendine döndüğü, kendini bulduğu anlardır onlar.. Içerde yaşanan sadece bir iç kanaması değil, tam bir operasyondur aslında, sebebin analiz edildiği, çözümün araştırıldığı, merhemin karıldığı, tedavinin yapıldığı kapalı kapılar arkasıdır suskunluklar. Suskunluğumuzda buluruz kendimizi, suskunluğumuzda kavuşuruz şifaya.. Suskunluktan çıktığımızda elimizdeki tepside kan ve diğer ruhsal atıklar bulunduğu için dışardan bakanlar “iç kanama” gibi algılar suskunluğumuzu. Sonra şiirler yazılır.. "Her suskunluk bir iç kanamasıdır ilişkilerde..." Gunay

No comments:

Post a Comment