Friday, May 25, 2012

GORMEK ve SEZMEK


“Basiretim baglandi yahu. “ dediniz mi hic? Usta satis tekniklerini bilenler bu basiret baglama isini en iyi yapanlardir heralde.. Gozleriniz acik oldugu halde uykudan uyanmis gibi olursunuz olanlari anladiginizda.. Nasil yaptim bunu ben der insan sonradan.. Nasil boyle bir karar verdim?
Onsezilerimizin, ileri goruslulugumuzun ve tecrubeleirmizin devre disi kaldigi andir o basiretin baglandigi an, gercegi goremeyip, olanlari kavrayamaz duruma dustugumuz, onlem almamiz gerektigini farketmedigimiz, kaynagimizdan koptugumuz andir o an. Bunu bir kere yasamak bile dusunen insanin uc bagimsiz seyin ayirdina varmasini saglar. Bir ucta icimizdeki bilgi kaynagi, oteki ucta davranislarimiz ve kararlarimiz. Ucuncusu de bu iki adayi birbirine baglayan kanal, yani irademiz ve farkindaligimiz. Irade ve farkindaligimiza sahip cikmadigimizda yaptiklarimiz bildigimizden, yuregimizin istediginden farkli olur, tecrubelerimizden ve icgudulerimizden uzak birbaska birisiymis gibi davraniriz. Esasinda dogrudur birisi cikip piyasaya bizim sahip cikamadigimiz kanali kendi irade ve cikarlarina gore kullanivermistir. Basiretim baglandi yahu.. deriz sonra.. Ha bir de sarhosken olabilir boyle seyler..
Sezgilerimizdir aslinda basiretimiz, gonulden bildiklerimiz. Ayrica yillardir ogrendiklerimiz, bilincaltimiz, tecrubelerimiz ve mantigimizla bildiklerimiz.Fiziksel gozlerimize ihtiyac duymadan da goruruz bu yuzden bazi seylerin icini disini, tum detayiyla biliriz, farkindayizdir olup biten pekcok seyin. Bana yutturamazsin bu numaralari deriz mesela :) Bilmektir basir olmak. Bazen de sebepsiz biliriz, ilk goruste biliriz. Tanrisal yuce bir ozelliktir Basir olmamiz. Basir herseyin otesini goren ve her detayi anlayan, icimizdeki ve disimizdaki acik ve gizli olan herseyi bilen demektir.
Eger basiniza gelen bazi seylerin nedenini anlamakta zorlaniyorsaniz ve neden neden neden hep boyle oluyor, niye bu tur durumlar hep beni buluyor diye dusunuyorsaniz ve cevaba birturlu ulasamiyorsaniz, ya soruyu baskalarina soruyorsunuz ya da derinden bilen o gonul gozunuzun soyledigini duyacak gorecek huzurda degilsiniz demektir..yani basiretinizin devamli bagli kaldigi, kanali kullanmadiginiz bir hal icindesinizdir.. Bazilari yillarca, kimisi bir omur oyle kalabilir eger uyanmayi tercih etmezse.. Once kafanizdaki gurultuleri susturun ve biraz yalniz kalin, sonra da soyle dua edin "Ya Basir, olanlari anlamak ve sebebini bulmak istiyorum, bana isik tut, beni anlayan goren ve bilen eyle, Butun bu olanlarin, bu duygularimin su an goremedigim sebeplerini bilmek ve neyi degistirmem gerektigini kavramak istiyorum" Bu niyeti aklinizda tutup derin nefesler alip gun icinde ara ara hatirladiginizda (bir kagida yazip cepte tasimak ve arada bakivermek mesela) ve kendi iradenizin tek sahibi siz oldugununuzu kendinize sikca hatirlattiginizda algilarinizin acildigini, hayatinizda olanlarin sebep ve sonuclarini eskisine gore daha iyi kavradiginizi ve ne yapmaniz gerektigini bildiginizi hissedeceksiniz. Zaten sizde olana ulastiginizi goreceksiniz. Yani farkindaliginizi artiracak iradenizi baskalarinin ellerinden kurtaracaksiniz.
Sevgiyle..Gunay

No comments:

Post a Comment