Friday, May 25, 2012

Yaratmak ve sevmek


Ne zaman ozgun birsey yapsam cok mutlu oluyorum, ve onu gostermek, paylasmak, bunu ben yaptim ben yaptim demek hosuma gidiyor. Kizim da oyle, New York’da bir kek piser, kokusu Ankara’ya duser. Ysa kek binlerce benzer kekten biri gibi gorunur ama degildir, o ozeldir, ozgundur, guzeldir, benim kizimin kekidir. Kucuk prensin gulu gibi. Icine bir tutam sevgi, bir kasik merak, uc bardak emek ve alabildigince heves katilmistir..

Her projemi bitirdigimde icime bir huzur, bir keyif, inanilmaz bir tatmin duygusu dolar. doner doner bakarim yaptigima, Birsey yazmissam doner doner okurum.. Severim kendi capimda yarattiklarimi, yaratmak can verir bana. Her yeni is heyecandir o yuzden, kendime yeni alanlar bulurum deneyimleyecek.. hevesim, enerjim, cabam artiverir her yenilikle..Bu hep boyle gitmez ama, gun olur yaptigim islere alisirim, ustasi olurum, simdiki bir oncekinin biraz degistirilmisi olmaya basladi mi beni de bir huzursuzluk almaya baslar.. Yerimde oturamaz olurum o zaman, Birseyler olmali birseyler degismeli. yaratacak birseyler.. Yaratmadan yasanan bir hayat curutur insani yavas yavas,, Teyzem turlu cesit yelekler, kazaklar, atkilar orer, her seferinde yeni bir tasarim.. Kizima her gece bir masal uydurdugum geceleri hatirliyorum.. Hikmet Cetinkaya her seferinde farkli bir gelincik kompozosyonu boyar.. Kimisi pisirirken yaratir, kimisi yazarak yaratir, kimisi agac budarken, cicek ekerken, sac keserken, pasta suslerken, ev temizlerken, ogretirken, oynarken, dogururken, buyuturken yaratir. Sevgiyle yapilan her is yaratimdir bir bakima.. farklidir.. sizindir.. Ve seversiniz yarattiklarinizi.. bu dogaldir..

“Bari” yaratan demek. Yoktan var eden, esi benzeri olmayani ortaya cikaran, fiziksel ve manevi/ruhsal olarak var olani degistirip donusturup yeniden yaratan, yeni sekillerle ortaya cikaran ve bunu kusursuz, ahenk ve uyum icinde yapan demektir.. Ve Bari yarattiklarini sever, onlar icin en iyiyi ister.

Hadi hep birlikte yaratalim bari..

Ve surekli yeniden yaratildigimizin da farkinda olarak. 

Sevgiyle 
Gunay

No comments:

Post a Comment