Tuesday, January 8, 2013

DURMA!


Elimizde kalem varsa, bir ara ne yaptığımızı bilmeden birşeyler karalamaya, tuhaf şekiller çizmeye başlarız değil mi.. bazen çizdiğimiz şeyler kontrolümüzden çıkar kendini tamamlamaya başlar bizim elimizden.. Işte böyle birşey oldu bugün.. Resimde yuvarlak küçük bir nokta vardı önce, noktayı bir kuvvetle merkezdeki birbaşka yere bağladı kalemim.. Sonra bu noktayı çevirmeye başladım.. önce halkalar çizmeye başladı noktacık merkezin etrafında, sonra canı hızlanmak istedi.. o kadar hızlandı o kadar hızlandı ki kalem elimden uçuyordu çizilen halkalar kalınlaştı kalınlaştı ve nokta görünmez oldu, artık o dönerken onun halkanın neresinde olduğunu göremiyordum.. durağanken nokta olan noktacık kaybolmuştu simdi kalın bir halka olmuştu.. Halkanın merkezin etrafında dönüşünü seyrettim bir süre.. Halka hızını artırmaya başladı.. döndükçe dönüyordu.. bu hızla aynı şekilde dönmeye devam ederse genişleye genişleye merkeze kadar varacak ve bir disk olacaktı.. Bu fikir hoşuma gitmedi, biraz eğim verdim.. Durma! dedim.. Dönmeye devam etti.. başka düzlemlerde yeni yörüngeler yaratarak..o kadar keyifle hızlandı ki artık ne halkaydı ne halkalardı, ne olduğu umrunda gibi görunmuyordu.. merkezin onu çekiş gücü arttıkça artıyor olmalıydı.. aynı anda heryerde gibiydi.. küreydi artık, portakaldı, buluttu, ruzgardı ya da.. herşeye karışmış görünüyordu.. Şaşkın şaşkın ona bakarken birden konuşmaya başladı..Durduğunda öylece duruyorsun. Çok az bir etkileşimle kendini ve belki hemen yakınındakileri etkiliyorsun.. “DURMA!..” dedi şekilden şekle giren varlık.. Insan doğası harekete eğilimlidir.. kolay değildir dinginlik içinde kendi etrafında dönmek uzun sure.. büyümek ister, değişmek, dönüşmek ister.. kişi kapsadığı alan kadardır dedi.. devamlı bir arayış içindedir o yüzden.. Bu arayış içinde bir süre savrulabilirsin, ne aradığını bilmeden yörüngesiz, sağa sola çarpa çarpa.. dengesiz ve kontrolsüz.. öyleymiş gibi görünse de aslında her hareketin arkasında bir denge ve düzen arayışı var.. bu arayış er ya da geç ona ihtiyaci olanı verir.. ben buna ışık diyorum, aşk diyorum dedi nokta.. herkesin bir ışığı vardır onun yüreğinden tutacak.. hadi Durma diyecek.. Ona yörüngesini yaratma, kendini tanımlama ve tamamlama gücü verecek. Sakın Durma! Gunay  4 OCAK 2013

No comments:

Post a Comment